tillägnat snälla människor

Oj oj, vilken kväll de blev.. Ja var precis påväg till basketträningen när Karin kom hem och börjar yra om allergisk reaktion. Jag, som aldrig varit med om nåt liknande tänkte väl mest att de är väl inte så farligt..

Men hon fick utslag över hela kroppen och började få svårt att andas, jag drabbades av lite småpanik när jag insåg att ja inte hade nån aning om hur man skulle få tag på en doktor eller liknande i de här landet. (För er som vill veta så ska man ringa 15 vet jag nu). Tog iallafall kontakt med en fransk vän som har bil o bad först honom köra oss till sjukhus, men sen bestämdes de att vi helt enkelt ringde nödnummret.

20 minuter senare kom en doktor i vanlig bil o vanliga kläder inknallandes i lägenheten och allt skedde så oproffesionellt att ja trodde nån drev med oss. Jag åkte med han i bilen till en bankomat för o ta ut pengar o sen ringde han polisen o fråga vilket apotek som va öppet såhär dags. De va såklart de apoteket som ligger jäättelångt härifrån, men de var bara o knalla dit. Väl där va de igenbommat. Visste verkligen inte va ja skulle göra, men tack åter igen Johan att mobilen hann komma tills idag så ja iallafall kunde ringa!! Hade visserligen inga vesäntliga nummer, förutom Xavier, och tur var väl det. Han kom till undsättning och de visade sig att man fick plinga på på appot (!?) O så löste sig allt och han skjutsade mig hem. Vad skulle man gjort utan han liksom, mer genomsnälla människor till jorden tack.  

Puh. Behövde bara skriva av mig lite. Nu har man klarat av ännu ett drama i Troyes.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0