trevlig utflykt!



Där fick ni lite bilder som jag tog idag på vår lilla resa till Reims samt Epernay. I Reims var varken vädret eller jag på topp, sov dåligt i natt och hade ont i halsen när ja vakna, och i Reims regnade de. Men en katedral, några affärer och ett restaurantbesök senare känndes det lite bättre och de blev en riktigt bra vistelse. Avslutade med en varm choklad på en av alla mysiga barer.

Vid 5 snåret for vi vidare mot Epernay, capitale du champagne. Där låg de på en lång fin och städad gata, Moët & Chandon, Pol Roger och Mercier bland många flera. Givetvis dog min kamera när vi kom dit, så jag har bara en bild, men ja ska få de andras bilder så då kanske ja lägger upp nåt. Jag köpte ialalfall med mig en flaska hem och jag längtar redan tills vi ska besöka någon champagnegård i vår!

Bonne nuit.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0