post-erasmus-syndrome..

Shit shit shit! Känner mig helt sjukt delad av att vara hemma i Kristinehamn..

Helt otroligt roligt att träffa alla igen, mamma, pappa, farmor. Igår var jag hos Louise med massa superpeppade människor och just precis lämnade Emma och Anna mig och de va hur skönt som helst o ses igen! De är även grönt o fint o varmt och skönt, om en vecka får jag träffa Johan, inga fel helt enkelt.

Meeen.. The post erasmus syndrome har drabbat mig.. "you head back home afterwards and you realise that everything is exactly the same as it was when you left. Yet inside us, everything has changed."

"The former Erasmus student knows that when they return, their homes feel less glamorous, their towns colder, their universities seem like dumps, the television still shabby and their friends lousy"

http://www.cafebabel.co.uk/article/22806/post-erasmus-syndrome-sos-distress.html <--- Läs hela artikeln här

De här visste man ju att man skulle drabbas av, men de är nog jobbigare och tar nog längre tid än vad man tror att bli av med det. Speciellt eftersom Erasmuslivet kommer fortsätta för vissa en hel månad till.. Himla kul artikel iallafall, ingen kan nog neka känslan. Men jag tror iallafall att såren kommer bli läkta av att åka ner till min kärlek för de har jag sett fram emot ända sen vi sist lämnade varandra.

Nu ska jag alldeles strax åka ut till stugan och imorn ska de bli solväder så då blir de första parkett på tomten! Ciao

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0