2 år sedan..

Idag är det examensdag för alla 3or i Kristinehamn. Regnet öste ner hela morgonen, nu är det uppehåll men det ser ut som att det snart kommer tillbaks och termometern visar inte särskillt många grader. Grattis till alla inblandade iallafall.

Det är nu 2 år sedan jag tog studenten. Just då känndes det som den bästa dagen i hela mitt liv och att ingenting någonsin skulle kunna bli roligare. Lyckan man kände var obeskrivlig, och jag har nog inte varit så lycklig efter den dagen, men jag har varit med om saker som definitivt varit roligare, finare och bättre. Och tur är väl det.



Jag vet inte vad jag trodde då att jag skulle göra nu 2 år senare, men jag har nog ändå gjort mer saker än vad jag trodde. Jag har trots allt flyttat 55mil hemifrån, studerat 2 av 3 år på universitetet, varit i Ryssland, Grekland och Belgien, pluggat i Frankrike i ett halvår, jobbat ytterligare 2 sommrar på Café Pärlan, träffat hur många härliga människor som helst och har kvar dom vänner som jag verkligen bryr mig om, åkt mer skidor än jag någonsin trott jag skulle göra och framför allt så har jag träffat den utan tvekan underbaraste mannen i hela världen.

Det jag hemskt gärna hade velat kunna skriva var att jag lärt mig franska också, men tyvärr får det bli ett annat kapitel i livet..




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0