Malin reser del II

Torrevieja 2006
Höstlovet 2006 åkte jag, tillsamans med en kompis och hennes familj ner till Spanien och Torrevieja. Familjen hade ett hus där och det är ett sådant typiskt ställe där väldigt månda nordbor hade hus. Vi flög från Oslo till Alicante och från Alicante var det ca 1 timmas bilresa. Vädret var sisådär under de dagar vi var där, men det var ju trots allt oktober så det hade vi ju räknat med. Ett dopp i havet blev det iallafall, men även besök på ett "spa" där man kunde bada ute i varma källor som på bilden nedan. Ett besök på Nöjesfältet Terra mittica gjorde vi också och jag som verkligen inte är någon karusellmänniska tvingades åka fritt fall! Glad i efterhand att ja gjort det (nu vet jag att jag aldrig ska göra om det).
Spansk shopping och lite spansk mat var väl annars dominerande under resan. Kul att bo hos någon som kände till stället istället för att bara bo på hotell.
Skulle jag själv välja att köpa ett hus utomlands så skulle jag nog inte välja ett ställe som är så etablerat för svenskar även om det är smidigt och trevligt. Det var ett trevligt ställe, men jag rekomenderar det nog inte på min topplista, kan tänka mig att det var mycket finare innan det hann bli så exploaterat.
Nästa del av Malin reser kommer att handla om Mallorca 2007!

Kommentarer
Postat av: Louise

TALC, Malin. Tänk TALC. ;-)

2011-11-25 @ 16:59:28
Postat av: Emma

Hallå nu vill jag ha tredje delen av Malin reser!! :)

2011-11-27 @ 21:52:40
URL: http://emmavandersson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0