Dinnerparty is the shit!

Hej hej!

Först och främst kan man ju undra va som hände förra gången jag skrev ett blogginlägg.. 19 komentarer, woho, storbloggarn..

Sen tänkte jag berätta lite om mina fredagsbestyr som var ytterst uppskattade, roliga, trevliga och goda! Dinnerparty stod på schemat och jag och Johan hade bildat ett efterrättsteam. Men först var vi bjudna på förrätt och huvudrätt hos två andra helt okända team. När vi kom till förrätten välkomnades vi av en amerikansk tjej och en spansk tjej som gjort tonatoast, några märkliga ägghalvor och nåt annat amerikanskt. Med på kalaset var även en tysk och en annan svensk och det var både trevligt och gott!

På nästa ställe serverades helt underbart god pasta med seafood, gjort på italienskt vis av en livs levande italienare. Godaste jag ätit på väldigt länge om jag ska vara helt ärlig!


Sist ut var hemma hos oss där vi serverade vit chokladmousse och limemarinerade jordgubbar, fick 5 gäster från tyskland, sydafrika och sverige och det blev riktigt livat och skoj! Men allt det roliga har ett slut och vi begav oss mot Olearys där vi spenderade slutet av natten, men de va såklart skitkul de med.

 

Nästa dinnerparty kan man räkna in mig igen, de är ett som är säkert! Och vi har redan inhandlat ingidienser till att göra den underbara italienska pastarätten!

Den tråkiga nyheten här hemma hos oss är att både jag och Johan gått och blivit krassliga.. Så idag har det inte blivit många knop, tog en biltur förut och satte oss i solen och pluggade, men sen inge mer. Men de kan väl va skönt de med ibland om man har tid...

Ciao

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0