helg

Hallå där!
Vilket väder vi haft här i Östersund i helgen! Strålande sol och en alldeles alldeles lagom tempratur. Detta har resulterat i att halva stan befunnit sig i badhusparken, precis som jag. Verkligen fantastiskt o se allt liv bland folk i alla åldrar som åker skidor, skridskor, pluka, grillar korv eller som bara sitter och njuter av solen. Är det något jag kommer sakna när jag flyttar härifrån så är det helt klart dagar som dessa.
Sen sist jag skrev har det blivit en ganska så spontan utgång på Oscars där det i torsdags var 90-tals tema. Dansade oss svettiga till gamla 90-talsdängor. I fredags var vi två slitna hjältar här hemma, men trotsade detta och gav oss iväg och köpte pizza som vi tog med till ett fint ställe nere vid vattnet. Mysigt.
När kvällen sedan kom var det dinnerparty som stod på schemat. Jag, Petra och Andréa var ett team denna gång. Jättego förrätt bjöds på Frösön, sedan bjussa vi på Köttbullar, potatismos och brunsås och sist fick vi alldeles för god chokladmousse till efterrätt. Trevligt sällskap och go mat, vad mer kan man önska? Kvällen avslutades på Plaza där de också va himla kul!
Idag har jag suttit i badhusparken en sväng med Johan. Sen åkte han ner till Dalarna för imorn ska han ge sig ut på öppet spår min duktiga man. När han åkte tog jag en tur på långfärdsskridskorna, riktigt härligt. Och nu har jag precis vart och köpt en jacka, skiiitsnygg!
De är när man springer på saker som man verkligen verkligen vill ha som de är tur att man är sparsam och sparar till tillfällen som dessa ;)
Förutom att Johan och hans familj ska åka öppet spår imorn så åker Josefine, Angelica och Christine idag och jag har följt deras positioner på internet den tiden ja vart hemma idag. Så spännande! Önskar jag vore så duktig som dom är!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0