mina julebestyr

Hej o hå, jag får väl erkänna att jag inte har tid för det här egentligen men jag har inte tillräckligt för koncentration för att plugga mer nu..
Iår firade jag två julaftonar, först en med mamma, pappa och Linda hemma hos Linda i Åre. Det var jättekul att träffa mor & far igen och jag fick jättefina julklappar! Bland annat ett par långfärdsskridskor som jag önskat mig. Skidåkningen var helt okej, toppen om man jämför med julveckan. Det kom en del snö så några sköna åk blev det. Förutom skidåkning blev det mest restaurangbesök, lite kortspel och en massa skön sömn på eftermiddagarna hehe.
Sista kvällen innan mamma och pappa skulle åka hem kom Johan med familj så det blev en gemensam middag på Liten krog. Familjen klarade sig bra och maten var god ;)
Sen bytte jag hem till en lägenhet mitt inne i byn där den riktiga julafton skulle spenderas. Oväder och blixthalka gjorde att mamma och pappa blev fast i Åre över jul och att skidåkningen blev sämre igen. Men det var en jättetrevlig vecka för det. På julafton åkte vi lite skidor, bytte om till finkläder, bjöds på bubbel hos familjens vänner som var närvarande och sedan for vi upp till Tott där god julmat serverades! Otroligt gott och kvällen bjöd på mycket gjädje och skratt. Inte förens vid 10 kände vi oss klara och gick hem för att dela ut julklappar och efter det somnade vi som små grisar.
Otroligt vackra tomtemössor av servetter!
Den 25e blev det inte många knop gjorda för min del. Satt inne och pluggade lite och kollade på TV. På kvällen blev det bowling och sen följde vi med Kalle på fest. Men trött och gammal som man är så gick vi hem istället för att följa med ut. Under natten fick vi besök av Dagmar så vi misstänkte is i backarna vilket fick mig & Johan att fatta beslutet om att åka längdskidor. Va riktigt isigt i spåren så det gick undan när de lutade neråt och de va bakhalt när de lutade uppåt. När vi kom hem blev det afterski på Fjällgårn med de andra som hade vart ute i backen och på kvällen en runda Med andra ord. Även den 27e var det snöstorm, jag och Johan försökte oss på ett åk i backen men de blåste på tok för mycket.. Vi valde istället att åka hem lite tidigare för att slippa stressa i ovädret. Väl hemma packade vi upp och sedan packade vi ner de nya nödvändigheterna till Roma.
Om denna resa skriver jag mer en annan dag. Hej

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0