småland och segling

Gomorgon. Jag tvingade upp mig själv tidigt idag fast jag inte har några planer och att det är min sista lediga dag. Betydligt mycket lättare att kliva upp när man vet att man inte ska jobba dock. 
 
Sen sist har jag hunnit med en del. I helgen var ju jag och Johan i Småland. Önskar jag kunde skriva att jag hade skittrevligt men då skulle jag ljuga. Det var okej. Trivdes inte riktigt, ville åka hem. Johans kompisar verkade jättetrevliga, men jag var mest trött och på dåligt humör och kände mig inte alls samarbetsvillig till att lära känna nya människor. Skäms lite, men ibland blir jag sådär och då kan de inte hjälpas..Men vi gjorde ändå en del roliga saker så jag är glad att jag följde med! Vi spelade golf bland annat, första gången jag provar de. Det var kul faktiskt. Vet ju absolut inte hur man gör eller så, men jag hamnade iallafall innanför banan och jag fick 7 slag på alla utom en där jag fick 5 ;) 
 
 
Efter golfen gick vi till en jättetrevlig mongolisk restaurang. Jag tog en trerätters innehållande kycklingspett med jordnötssås till förrätt, buffé där man valde bland massa kött, fisk, grönsaker, såser och kryddor som de sedan stekte och sist glassbuffé. Gissa om jag blev mätt! Men fantastiskt gott var det! Eksjö var för övrigt en väldigt mysig stad med massa gamla trähus. 
 
På söndagen spöregnade de när vi vaknade så vi åkte ganska snart hem och så stannade vi på IKEA i Älmhult på vägen hem. Köpte lite grejer till huset och åt lite mat och så. Väl hemma var det montering av möbler som gällde resten av kvällen. 
 
Igår gav vi oss ut och seglade. Detta trots mörka moln och skurar under förmiddagen. Men vi hade tur och det var uppehåll och soligt nästan hela tiden vi var borta! Blåste som tusan gjorde det också och det var väldigt dramatisk förstasegling för mig hehe. Var motvind på vägen dit vi skulle så då var det himla bök, hemvägen var mycket mer fridfullt när vi bara gungade med vinden! 
 
 
Härligt var det iallafall och jag hoppas på fler såna utflykter i sommar. 
 
Idag ska jag träna lite, läsa lite bok, ta det väldigt lungt och ikväll ska vi in till Karlskrona och äta middag med Johans mamma och pappa. Lite sent firande av våran examen :) 
 
Ha en bra dag.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0