Svensk sommarsemester..

Tillbaks från en alldeles underbar semester! Sitter nu ute i solen i Hörby och bara njuter av den sista ledigheten jag har kvar för denna gång. Åker hem till Kristinehamn imorgon.

Våran färd började i onsdags eftermiddag, åkte då till stugan i Blekinge. Åkte förbi Coop så fick man handla huvudrätt och efterrätt till varsin dag för att sedan överaska den andre. Jag bjöd på en ordentlig sallad med kyckling och en rejält stark guacemoule till. Och till efterrätt blev det något egenpåhittat med digistivekek, grädde med daim i och maränger och jordgubbar på toppen. En blandning av goda onyttigheter med andra ord.



På torsdagen när jag kikade ut genom fönstret regnade det.. Jätemycket.. Jag klev upp och till min glada förvåning hade Johan tänt massa ljus och gjort iordning frukost vilket gjorde att regnet inte alls känndes lika jobbigt. Det fortsatte regna exakt hela dagen så vi kollade på tv och åkte senare in till Karlshamn för lite shopping. Det blev en blöt båttur.. Mot kvällningen ordnade de iallafall upp sig och jag och Johan samt 2 släktigar till Johan åkte över till grannän där det var trubadur. i en lada, riktigt mysigt.



Fredagmorgon begav vi oss tidigt mot vårat mål, Öland. Stannde i Kalmar på vägen där vi käkade lite god mat samt kikade efter en jacka till mig. Hittade äntligen den perfekta, plus gummistövlar och regnbyxor. Verkar som om de är det man behöver utrusta sig med denna sommar.. I Sandvik 3 mil norr om Borgholm skulle vi hyra cyklar. På vägen stannade vi i en kvarn där Johans morbror och hans fru drev våffelförsäljning och åt lite våffla och sedan stannade vi i Borgholm och köpte alla behövligheter inför en resa utan el och kranvatten. Väl på cyklarna åkte vi ca 2,5 mil innan vi stannade till och slog upp tältet på ett jättefint ställe.



Lite svårt att sova får jag medge att det var, men ändå inte så man kan klaga. Tog ett dopp i det blå, käkade frukost och gav oss vidare mot Ölands norra udde och Långe Erik. Stannade i Byxelkrok och tog oss en varsin rejäl glass och kikade runt lite. Natten spenderade vi i Böda hamn. Vart faktiskt tvugna att ta in på camping för de fanns inte en skogsdunge på mils avstånd o rumpan var lagomt öm efter allt cyklande. En välförtjänt middag och sedan slocknade vi som ljus.



Jag fruktade lite inför den sista etappen på söndagen, men de sista ca 2 milen till Sandvik gick faktiskt oväntat bra trots motvind och öm stjärt. Lämnade in cyklarna och körde vidare mot stugan igen. De blev ett perfekt avslut på det hela. Stannade över natten och tillslut fick vi äntligen klarblå himmel och några dopp i havet på måndagen. Icke att förglömmas att nämna är att jag vann minigolf med 1 poäng! :)

Tack till världens finaste resesällskap, längtar redan till våran nästa tur.




Kommentarer
Postat av: Emma

Gud vad mysigt det verkar ha varit!! :D

2011-07-19 @ 11:16:45
URL: http://emmavandersson.blogg.se/
Postat av: M

Härligt det ser ut! :D

2011-07-19 @ 17:41:15
URL: http://somaelfa.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0