Amor

Hej! Har verkligen haft en underbar helg, en av de bästa i Östersund på väldigt länge. Har upplevt allt som måste upplevs under en sommar på 5 dagar ungefär.
l
I onsdags bytte vi ju våra uppsatser för opponering. Efter det kände jag mig så sjukt lättad. Efter någon timma i solen kom Linda till stan och vi gick till badhusparken för att lapa sol, sedan vidare mot Pause för lunch på uteserveringen. Kvällen bjöd på grillning i det härliga vädret.
På torsdagen skjutsade jag Linda till flygplatsen vid 06 och det var så vackert ute vid den tiden! Alldeles vindstilla och inte ett moln på himlen. När jag kom hem väckte jag därför Johan, gjorde iordning lite frukost och tvingade med honom på en morgonenprommis och frukost i det fria. Himla mysig start på dagen. Sen spenderades resten av dagen på Södra grön med läsning av uppsatser, slappande och rosé. På kvällningen kom alla tjejer dit och vi grillade och drack otroligt gott. Avslutade på Oscars uteservering där min käre man dansade loss till 50-talsmusik som underhållning..
Fredagen var jag lite seg och sov ganska många gånger under dagen hehe.. Tillslut orkade jag dock ta tag i allt som skulle fixas inför kvällen och det blev riktigt lyckat till slut! Tror även att gästerna uppskattade den Franska aftonen och vi hade görtrevligt. Planen var att gå till Oscars senare men när vi kom utanför dörren hördes vrålhög musik och på Södra grön var det vääärldens utomhusfest!! Har aldrig sett något liknande och de var så sjukt kul. Folk överallt, hög musik och bara sjukt bra stämning. Så vi stannade där och flängde runt resten av kvällen. Hade dock lite för höga klackar för mitt tillstånd så jag lyckades få ett stort skrapsår på knät.. Men de var de värt.
I lördags köpte jag och Johan med oss pizza och åkte ut till Frösön för att picknicka. Härlig dag och jag trodde inte att jag skulle orka något annat än hemmakväll. Men när kvällningen kom ändrade jag mig och jag, Petra, Carro, Emma och Tina slutade upp på Paus uteservering igen. Goa drinkar och god mat innan vi tog bussen till Bea där det var Eurovision för hela slanten. Jag är ju inget fan av det men de va faktiskt kul att kolla, mest för att Loreen är så grym och för sällskapet åklart. Många tequilas senare hamnade vi på Plaza och ganska snart efter det gick jag hem och somnade som en stock.
Idag har jag och Johan bara legat på en filt på Frösön och svettats i solen. Nu precis grillade vi ännu en gång och snart ska vi kika på the chronicle. Imorgon är det dags att ta tag i lite viktiga saker så som packning, städning och uppsatsläsning! Ciao

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0