upp som en sol och ner som en pannkaka

Hej alla mina vänner och ovänner!

Har inte haft tid o blogga nu när min älskade har vart här, men tänkte berätta lite nu om vad vi haft för oss. 

I fredags åkte jag in till Paris efter skolan för att möta upp Johan på tågstationen. Hade lite tid innan han kom så jag checkade in på hotellet och ställde fram mitt lilla lyxpaket i form av Champagne, jordgubbar och nån form av Macarons. Väl på tågstationen var det helt underbart att få ses igen, går inte o beskriva känslan. Det enda vi hann med på kvällen var ett restaurantbesök som väl inte blev riktigt vad vi tänkt, men de va helt okej! Mitt fel att ja inte kan säga nej till dumma inkastare..

Lördagen började tidigt. Bestämde oss för (läs, jag bestämde) att upptäcka Paris genom att prommenera. Gick först ner till Louvren, strosade runt där inne ganska länge tills vi tillslut fick se vår vän Mona.


Sen bar det av till nästa turiststopp, Triumfbågen och hela härliga shopinggatan. Stannade och lunchade lite och gick sedan vidare mot slutdestinationen Eifeltornet.
 Eifeltornet var mäktigare än ja trott tillomed, allt liv och rörelse runt omkring va häftigt.

Tog ungefär en miljon bilder från olika håll o vinklar, så ni kan vänta er mycket Parisbilder framöver!

När vi slutfört uppdrag Eifeltornet tog vi tunnelbanan tillbaks till hotellet, hämtade väskorna och satte oss o käka middag innan tåget till Troyes kom. Väl i Troyes hade Karin gjort iordning så fint så fint här hemma för Nordisk fest stod på schemat. Våra finska, svenska och norska vänner kom såsmåningom och det blev en riktigt lyckad förfest :)



Söndagen bestod av att inte göra allt för mycket, gick en liten morgonprommis, speladebort lite pengar på Tivolit och käkade tacos till middag.

Måndagförmiddag var jag tvungen att gå till skolan. Johan kom dit på lunchen så käkade vi på skolan och de va för en gångs skull riktigt god mat! Vädret var även underbart så vi spenderade eftermiddagen mer lite solning och sedan en prommenad till Carrefur för att inhandla lite krabba o annat gott till kvällen. Och gott blev de må ja säga.

Johans sista dag i Troyes bjöd på ännu mera sol och t-shirtväder. Strosade lite på stadens gator och slog oss sedan ner på en uteservering för lite lunch. Riktigt god lunch! Och efter de var det bara att fortsätta njuta av solen.
 


Avslutade de hela med ett åk i Parisehjulet.



Onsdagmorgon, uppe med tuppen för att passa tåget till Paris vid 8. Va inte våran turdag, glömde kartan på hotellet, krångel hit o krångel dit. Men de blev en fin sista dag, en jättefin. Hyrde cyklar efter många om och men och de va helt galet, man räknas liksom som en bil och helt plötsligt kom en stor buss o körde förbi i 180 en mm från en. Va livrädd om ja ska va ärlig, men vi överlevde. Hann se Nothredam, käka lite och åka upp till en kulle där nåt som ja inte vet va de heter låg som man hade utsikt över hela staden. Mäktigt.



På kvällen var det meningen att vi skulle käka på en restaurant som jag blivit varmt rekomenderad. Hade sett fram emot de sen vi kom till Paris första gången, men när vi tagit tunnelbanan och gått dit jag ritat in på kartan de skulle ligga, så låg de inte där... Irriterad och kall gick vi till ett annat ställe, men de va absolut bra de med så de ordnade sig tillslut och de blev en riktigt bra kväll.

Vemodet när ja vaknade imorse var inte nådigt.. Mår så dåligt av o säga hejdå till min älskade Johan. Har ingen aning om vi kommer kunnan ses innan min termin är slut eller inte och de enda jag ville var att han skulle stanna kvar. Vi har levt som ett isolerat liv och jag vill inte tillbaks till verkligenheten.. Tårarna rann ännu en gång och det det enda jag kunde tänka på när jag strosade runt i Paris själv hela dagen var på mitt hjärta. Hur ensam jag var utan honom. Shoppade iallafall endel och sen var jag helt slut och gick och satte mig och åt tills tåget hem kom. Stressade ihjäl mig för att gå på fina Louises semlefest och när medans de andra skulle på en stor fest som typ aaalla ska på så gick ja hem. Kände inte alls för de idag. Nu blire sova istället! Godnatt och snart kommer som nämnt andra bilder än nördbilder på mig och Johan ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

guuud va fina ni ar tillsammans!!! Ni stralar! Gummis!<3<3<3

2011-03-13 @ 07:30:22
URL: http://annastjarnborg.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0