Malin reser del III

I augusti 2007 åkte jag Emma och Linda till Mallorca, till en liten by på östra delan som hette Cala Mesquida. En by som i stort sett bestod av två hotell, en strand, en krimskramsbutik där dom spelade polifoniska Abbalåtar, två restauranter och en tennisbana.
Inget ställe jag skulle åka till om jag sökte variation och action på min semester men det passade oss perfekt då! En dag åkte vi in till huvudstaden Palma, en dag åkte vi till grannstaden och gick på marknad och en annan dag besteg vi nästan ett berg i flipflops och utan vatten. Så man kan ju sysselsätta sig! Sjyst All inclusive alternativ för barnfamiljer och pensionärer.
Palma däremot skulle jag definitivt vilja besöka igen! Skulle dock hoppas på bättre väder än denna gång vi var på Mallorca, vi hade inte alls någon tur med vädret, men de är väl risker man får ta när man åker så pass sent på säsongen.
En annan rekomendation vore även att vara mer förberedd när man ska bestiga berg!
I nästa del av Malin reser ska vi besöka festmeckat Ayia napa!

Kommentarer
Postat av: Louise

Det här har man ju inte hört förut... "Alltså, när jag var i Ayia Napa 2008...!" ;-) Kommer du ihåg den kvällen och den bilresan? Jag hoppas att du kommer till Troyes så småningom i någon del av Malin reser. =)

2011-11-29 @ 21:20:51



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0